Tuesday, April 29, 2008

Beach stones and new challenges

Puh ... har precis landat efter en rad mellanlandningar i samband jobbresa över dagen spenderade i ett kallt och ruggigt Jyväskyla i Finland.

Phew ... just come down to earth after a series of flight transfers over the day, in my work, spent in a chilly Jyväskylä in Finland.

Senast jag gick igenom tullen på Arlanda var faktiskt bara i lördags då vi kom hem efter en dryg veckas familjesemester på Paphos på Cypern.

Last time I went through customs in Arlanda was actually just this Saturday when we came home from a week of famliy vacation in Paphos, in Cyprus.

Där slappade vi plockades stenar på stranden med all-inclusive band runt handleden.

There chilled out picking stones on the beach with all-inclusive bands around our wrists.

Men jag stod faktiskt inte pall hela vägen fram till den efterlängtade vårsemestern. Veckan innan kraschade jag och var sjukskriven en dryg vecka.

But I didn't manage to stand tall all the way until the planned longed for spring vacation. The week before I crashed and was on sick leave for a little bit more than a week.

Med laddade batterier har jag antagit Annas utmaning om att avsluta några stickprojekt före 11:e Maj.

With charged batteries I've accepted the challenge by Anna to finish some knitting projects before 11th of May.

Det blir tre projekt att jobba på. Har några trådar kvar att fästa på Lucetta, och Solo till sonen borde bli klar snart, och så coola Brilliat Retro. Det borde jag väl fixa.

It'll be three projects to work on. I have a few ends to weave in on Lucetta, and Solo to my son should be finished soon, and then the cool Brilliant Retro. I should be able to make it.

2 comments:

Linda said...

Vilka härliga semesterbilder! En liten tur utomlands skulle verkligen inte vara fel. Jag hoppas att du har varvat ner ordentligt och hämtat dig lite! Lycka till med projekten som ska göras färdigt! Själv är jag inne i en period där jag bara vill sticka på det jag tycker är riktigt roligt, de halvtråkiga får helt enkelt vila en stund :-).

Elena said...

Jo, det var verkligen välbehövligt med värme, ljus och inga måsten.

Hoppas du får ro att sticka på dina roligaste projekt. Du kommer säkert att få lust att göra det halvtråkiga snart.