Saturday, February 23, 2008

The Bright Side of Life.

Solen skiner, och vi hade storslagna planer på att komma iväg med familjen till någon 4H gård idag. Men en liten gosse vaknade med feber imorse. Dottern har förövrigt varit sjuk under veckan. Och så var vi tvungna att avboka småbarnkalas hos en god vän imorgon. Sånt é småbarnsfamiljelivet...

The sun is shining, and we had great plans to get away with the whole family to some 4H farm today. But a little son woke up this morning with fever. Daugther was btw ill during this week. And we had to cancel a good friend of mine's little daugther's birthday party tomorrow. Such is small childrens family life.
Men, nu har jag i alla fall min egen That little scarf, och den blev exakt så fin och gosig som jag hade tänkt mig. Den ska jag vira runt halsen när jag ska på långpromenad med dottern om en stund.

But, now I have my own That little scarf, and it turned out just as fine and cozy as I had imagined. I will wrap it around my neck when I go for a long walk with my daugther in a minute.
Har också börjat sticka på en kofta till Leo i garnet Rowan Denim, som jag repat upp från ett gammalt oavslutat tröjjprojekt.

Have also started to knit on a cardi to Leo with the yarn Rowan Denim, which is an unraveled old unfinished sweater project.

5 comments:

Anonymous said...

Beautiful scarf ! I like it very much !

Anonymous said...

Jättefin scarf! lagom varm nu när det börjar bli vår.
//Annapuh

knitspot anne said...

oh your scarf is lovely . . . it looks great on you!

Anonymous said...

Vad fin! O precis din färg :-) Underbart att kunna sticka såna fina saker! Kram! Kim

qrious.blogg.se

Elena said...

fanny: Thank you, I wear it a lot! It's so useful!

Annapuh: Tack! Det är den perfekta vårhalsduken - värmande, luftig och lätt på samma gång!

anne: ...and it's thanks to you that I have this sweatie! I love this scarf - it's a great pattern!

Kim: Tack, kul att du säger så om just färgen. För jag hade planer på att färga om den. Men väl färdig kändes det som att färgen kompletterade oväntat bra med min övriga vårgarderob. Kram!