Sunday, September 30, 2007

Sleepy's knitting

Igår drog jag igång rensning i hemmet med stora bokstäver. Maken undrade häpet var jag fick min energi ifrån. Annars är jag så utmattad nu för tiden att jag somnar tidigat om kvällarna. Missar stickmys och avkopplande chit-chattande med maken. På jobbet finns dock ljusning inom räckhåll i form av en konsult som tagits in för att avlasta IT-avdelningen. Än så länge handlar det mest om upplärning, men snart är han igång och jag kan andas i jämnare tempo. Bara den där förbenade micron kunde komma snart och draget vid min plats kunde fixas så kan man ju börja snacka arbetsplats...

Yesterday I started clearing out the home "with capital letters". Husband wondered astonished where I got my energy from. Othewise I'm so exhausted now adays that I fall asleep early in the evenings. I miss cozy knitting and relazing chit chatting with my husband. At work I see some improvement though since a consultant has arrived with the mission of giving support to the IT-department. So far it's mostly about training him up, but soon he´s up and running and I can start breathing evenly. If just that darn micro could arrive soon and that draught at my place can be fixed and we can start speaking workplace....

Har hittat en massa sjyssta coolla bloggar och dessa KALs att lägga till min bloglines lista. Annars, stickmässigt, har det mest handlat om att repa upp. Erkänner att det beror på att jag är petig. Mudden ville helt enkelt inte se ut som på den första ärmen. Eftersom det såg lösare ut jobbade jag på stickfastheten tills jag insåg att det var nystanet som var orsaken till mitt problem, det var både ljusare och började i ett grövre parti. Idag fortsätter stora höststädningen men om jag har energi över ska jag minsann stickmysa ikväll.

Have found alot of awesome cool blogs and these KAL's to add to my blogline list. Otherwise my knitting's been mostly about ripping up. I admit it depends on my finickity. The garther sticth just didn't look like on the first sleeve. Since it looked looser I worked on the gauge until I realized that the skein was the reason to my problem, it was both less intense and thicher in the first part. Today the big autumn cleaning continues but if I have some energy left I will have a cozy knitting evening.

No comments: