Thursday, July 12, 2007

Crazy Babe!

Det är väl bara att sno ihop en Knitted Babe, tänkte jag, efter att ha spanat in coola Babes i blogland. (Gratismönster finns här.)

I thought it would be easy peasy to make a Knitted Babe after seeing all those cool Babes in blogland. (Free pattern here.)
För mig tog det dock en hel del tid, inte minst med att fixa håret. Men nu är min första babe i alla fall klar och jag är rätt nöjd med slutresultatet.

It took a while for me actually for example fixing the hair. But now my first babe is done though and I'm pretty happy with the result.
För några dagar sedan när jag skulle överraska dottern med den nya dockan blev hon minst sagt förvånad. Hon gav bara ifrån sig ööhh-ljud och himlade med ögonen, men sa inget riktigt.

A couple of days ago when I was going to surprise my daughter with the new doll she just said ööhhh and rolled with her eyes, and said nothing real.
Jag försökte hjälpa henne på traven och med ett leende frågade några gånger om hon tyckte att dockan är ful? Men hon bara fortsatte att öhha. Så jag försökte med att om hon tyckte dockan är fin? Och då fick jag till slut en respons. Hon utbrast att "Den är galen!" och upprepade det några gånger. Och vi brast ut i skratt.

I tried to help her out and with a smile I asked her a coulpe of times if she thought the doll was ugly? But she just continued to öööhh. So I tried with if she thought the doll is nice? And finally I got a respons. She burst into a "It is crazy!" and repeated it a few times. And we burst out into laughtering.
För visst kan man tänka sig att en babe med sina spaghettiarmar och spaghettiben och jättehuve med stora ögon ser ut som en alien i en knappt treårings värld.

Cause surely one can imagine a babe with it's spaghetti arms and legs and mega head and large eyes looks like an alien in an almost three year old's world.
Nu har hon i alla fall kommit över den första chocken och leker mer än gärna med sin babe och tycker faktiskt mest att den är fin!

However, now she has gotten over the first chock and loves to play with it and actually mostly finds it beautiful!

2 comments:

Anonymous said...

Alltså, lite galna ser de ju ut, så din dotter har min fulla förståelse. Men fin är den. Jag har sytt tygdockor, ganska många, och håret är alltid ett jättejobb. Men jag tycker det ser lyckat ut.

Elena said...

Ha, ha ... jo, håller med er! De ser ju helt absurda ut, egentligen. Och samtidigt så där helcoola. Men jag antar att dottern egentligen är för liten för att förstå just det coola med dem.