Wednesday, July 04, 2007

Celebrations

Igår firade vi min första semesterkvällen med att käka pizza på PrimoCiaoCiao. Med hade maken en födelsedagspresent i form av mönster-/garnkitet SAL, som är en design av Kim Hargreaves.

Yesterday we celebrated my first vacationsevening with a pizza at PrimoCiaoCiao. Husband brought a birthday gift namely the pattern-/yarnkit SAL, a design by Kim Hargreaves.
Igår fick jag också en inbjudan till Ravelry. Har ju gått ett tag och funderat på om jag skulle göra en rejäl inventering av mina garner. Och kanske kan just Ravelry vara svaret på detta? Någon som har erfarenhet av Ravelry?

Yesterday I got an invitation to Ravelry. I've been thinking a while about doing an inventory of my stash. Perhaps Ravelry is the answer to this? Anyone's gotten some experience of Ravelry?
Tack vare tips i kommentarerna av bertrandfelix har jag nu beställt Norah Gaughans nya mönsterhäfte som visst ska skeppas inom två veckor. Många av designen använder ett merinogarn som väldigt mycket liknar fyndprisgarnet Jaeger Extra Fine Merino Aran, till stickfasthet och längd, och finns hos Cucumberpatch UK. Nåja, vi får se man behöver ju inte alltid handla på rea.

Due to a tip in the comments by bertrandfelix I've now ordered Norah Gaughans new pattern leaflet which will be shipped within two weeks. Many of the designs are for a merinoyarn that very much resembles of Jaeger Extra Fine Merino Aran, when it comes to gauge and length, and which can be found cheaply at Cucumberpatch UK. Well we'll see, one doesn't always have to buy yarn on sale.

11 comments:

Anonymous said...

Vilken otroligt fin färg på det garnet! Det måste bli ett sant nöje att sticka den koftan! :)

Anonymous said...

Extas med den nya materialsatsen!Vilken härlig modell, och vilket härligt garn! Jag ser framemot att se hur modellen blir när du kommer igång med den.

Dödergök said...

Vilken bra make du har då! En jättefin present verkligen.

BertandFelix said...

So happy you ordered the book! I did the same. Love all the patterns, especially both of the skirts.

I also order lots of yarn from Cucumberpatch. Fast shipping and the prices are right.

Let me know what you are going to knit from the book. Perhaps we should start a KAL? :)

Åsa said...

Du måste ha världens snällaste make. Modellen är ursnygg. Väntar med spänning på att få se den klar. Grattis föresten!

Anonymous said...

Vilken omtänksam present!

Jag har precis börjat kika på Ravelry också, mitt alias är "minemma". Det verkar spännande och användbart, men kräver samtidigt en hyfsat stor insats av användaren i början.

jillian said...

Now that's a gift!! It's a lveoly design.

For some reason, your comment on my blog didn't arrive in my email :( You have completed so many gorgeous projects!

Elena said...

anna: Kitet är så förtjusande, ligger fortfarande orört i sitt prasselpapper. Jag bara ooh:ar och aah:ar varje gång ser på det.

maud: Ja, det är ju lite speciellt att ha en helt egen Kim Hargreaves box - verkligen lyxkänsla! Och så gillar jag ju verkligen modellen, lite italiano, stiligt och romantiskt på samma gång.

dödergök: Den braigaste maken helt enkelt!

bertrandfelix: Now I'm so much looking forward to getting the norah gaughan leaflet. In the meanwhile I'm dreaming of making Manon, Aune, Luce, Anais, Justina, Karn, Kaari, Kirsti, Jyri, Kaju, Asta. That's pretty much all of the designs. Besides the rest is also gorgous. So I might be facing som tough decisions in the future ;o) Let's keep in touch regarding this, a KAL sounds exciting!

åsa: Tack ... och det känns faktiskt helt ok att fylla år numera. Jag vet inte om det beror på att man har mognat, eller på att jag har familj numera. Ja, och så har jag ju en supersnäll make förståss!

emma: Jo, en present från en omtänksam ... och lättad make. Ja, han tycker att det är så knepigt att komma på vad köpa till en kräsen fru. Så mitt tips om SAL var ju väldigt välkommen så att säga.

Ska kolla in din ID på Ravelry. Och försöka komma igång med min: mamatherapy.

jillian: Yes, I definitely apprechiated this gift from my beloved husband.

It's actually strange that my comment didn't show in your mail. But even more strange is that your comment was the only one going directly into the trash in my hotmail. Only difference from the other comments was that yours included a real mailaddress - wich is how it should be. So there is some kind of a problem I need to fix with my blogger.

katarinaw said...

åh, har du fått en ravelry inbjudan? När skrev du upp dig på listan? Jag skrev inte upp mig förrän nån vecka sen eller så, så det lär ju dröja evigheter innan jag får en inbjudan...

det verkar så himla schysst. fast tidskrävande ;)

Anonymous said...

Det var den bästa present jag har hört om på länge! Du kommer att vara urstilig i den modellen!
Kram och ha en underbar semester!

Elena said...

katarinaw: Jag skrev upp mig för säkert en månad eller två sedan. Har dock inte kommit igång ännu med det eftersom det, som du säger, verkar så tidskrävande. Har faktiskt inte hunnit surfa omkring där heller riktigt. Men du, säg bara till så får du gärna låna min user om du skulle vilja checka in Ravelry lite närmare.

anna: Eller hur, gosigt garn och vackert mönster och allt. Det kan väl inte bli bättre?! Känner på mig att den här koftan kommer att sitta fint, inte minst som jobbarkofta! Kram, kram och hoppas att du får en fin semester!