Tuesday, February 06, 2007

Garngodis

Känner mig hängig och seg, inget stickat fast maken är med barnen. Men jag orkar njuta av garngodis, yummy! Det här små härvorna väntar på att användas till någonting spetsmässigt - kanske till Half-pi sjalen. Garnet är Rowanspun 4ply i färgen jade från Cucumberpatch.co.uk till fyndpris.

Åh, vad jag skulle vilja göra en Counterpane Carpet Bag. Hos Fig & Plum har jag sett en sån tjusig en som hon har på gång i en sån underbart vacker grå ton. Har botaniserat bland Cucmberpatchs fyndgarner och funderar på om Rowans All Season Cotton i färgen Mocha Choc skulle kunna passa till den här väskan? Det är ett tunnare garn än vad mönstret rekommenderar varför det skulle bli en lite mindre väska. All Seasons Cotton tror jag annars skulle vara ett utmärkt val då den består av 60 % bomull, vilket ger vacker yta och lyfter fram kabelmönster fint, samt 40 % Akryl, vilket bland annat ger ökad hållbarhet. Har tidigare stickat barnkoftan Trellis i detta garn.

Can't make myself do any knitting. It's the flu. But I do know how to enjoy yarn. This is Rowanspun 4 ply in the colour jade which I'll probably use for the Half-pi shawl. I'm also dreaming of knitting Counterpane Carpet Bag from Holiday handknits. It's so beautiful in the colour choice of Fig & Plum. Perhaps I will make one in Rowan All Seasons Cotton in the colour Mocha Choc. Have tried this excellent yarn before, when knitting the cardi Trellis.

No comments: