Saturday, September 16, 2006

Leonard

Trettioåtta gäster senare är de väldigt tyst här hemma. Både Anthea och Leonard sover. När sista gästen kastat in handuken kunde vi snabbt återställa från fest till vardag. Vi hade gjort det enkelt för oss och köpt färdigt. Trots detta sitter nu småbarnsföräldrarna hålögda framför datorerna medan farfar läser en bok.

Det var alldeles överväldigande underbart att träffa så många nära och kära samtidigt. En stor dos vänner ger kraft inför stundande höstmörker. Dessutom bokades många framtida möten att se fram emot. Leonard, som nu är namngiven genom en hemsnickrad ceremoni, fick otroligt många vackra presenter. Och inte minst fick han två fina gudmödrar: min syster Anna och min vän Katarina.

Mmmm .... goda minnen. Innan jag sluter mina ögon för den här dagen ska det ändå fikas och så lite plugg. Mina händer tillåter däremot inget sticke, suck! Imorgon är det hur som helst val. Tror det blir regimskifte den här gången, vad tror du?

No comments: