Monday, May 29, 2006

På äventyr med två småttingar?!

I em ska jag rulla ut med stora syskonvagnen (vi kallar den "traktorn") och mina två småttingar på 1,5 år (Anthea) och tre veckor (Leo) för första gången - helt själv! Det bär förmodligen av till närmaste parklek så Anthea får utlopp för sitt ouppdämda lekbehov. Tanken var ju egentligen att hon skulle gå på dagis vid det här laget, och leka med alla dagiskompisar några timmar om dagen. Men hon har inte fått plats förrän i slutet av augusti, så tills dess är vi hennes lekkompisar på heltid. Det är ju supermysigt vara med Anthea och upptäcka världen tillsammans med henne, däremot gäller min oro amningen. Bebisen ligger visserligen och sover för det mesta men ammas måste han ju och då kan jag ju inte direkt störta iväg och rädda stortjejjen om hon skulle hamna i trubbel. Ska jag remma fast henne i vagnen medan jag ammar?

2 comments:

Anonymous said...

Kör med lite "mutor", roliga grejer som fängslar så länge som det behövs för att amma den lille. Har varit i din situation, visserligen skiljer det 2½ mellan mina,men vila i att du hittar på knep som gör att det fungerar. Så som du har gjort knep när du hade en och fick det att fungera. Samma sak men lite nya knep!

Anonymous said...

jo, en sak till...skulle du kunna maila mig privat, vill gärna posta en sak till dig och behöver din adress.
Min e-post:
a.a@bonetmail.com