Sunday, March 11, 2007

Melodifestival - gissa vilka som sjöng sig hesa igår!?

Årets melodifestival sågs tillsammans med vänner hos K. Tyckte väl kanske att festivalens låtbidrag inte var så märkvärdiga. Men kanske berodde det på att jag inte hade hängt med i de introducerande melodifestivalen programmen varför låtarna var helt nya för mig. Eller så var låtarna helt enkelt trista. Vet inte vilket?
Tyckte du att bästa låt vann? Jag tyckte väl kanske att vinnarlåten var lite beige, men sångaren i the Ark är verkligen en sann entertainer. Fast kunde han inte ha varierat segeruppträdandet, det avslöjade verkligen hur inrepeterat numret var. Upp för trappan här, och så av med kavajen där... ja, ja. God mat, dessert, snacks och vin och trevligt sällskap gjorde ju förstås att festivalen blev en fantastisk upplevelse.
Efter festivalen var det vår tur att använda tutorna. G hade tagit med sig playstationkaraoke och massa kul karaokeskivor. Gissa vem som är öm i halsen idag?! Det var 80-talslåtar, svenska hits, rock och mera. Ibland var det kluriga texter och då gällde det att koncentrera sig och hänga med i melodin samtidigt. Jag föredrog balladerna av denna anledning, lunga melodier med enkla texter. Ls starka sida var grunge och hiphop.
Förutom att vi sjöng för glatta livet var det här en karaoketävling, så vi tävlade mot varandra två åt gången. Ofta blev vi (av programmet bedömda som) amatörer, men en och annan gång blev vi lovande, hitlistesångare eller solist.
K var en natural, sjöng så tjusigt! Efter att jag åkte vid två-tiden kanske hon fortsatte, för hon ville inte sluta?!

G var karaokeproffs och scorade nästan varje gång, annars fixade hon med sladdarna och styrde och ställde som värsta musikmanagern.

Yesterday was the yearly national music contest, Melodifestivalen. The winner till go to the Eurovision song contest that will take place further on this year. Some friends met at K place to enjoy this event, which is quite special for the swedes. We had bunkered loads of fantastic food and wine to eat and drink while listening to the contributions. They wheren't that great really, I think, but I'm not a popular hit song fan either. But we had a lot of fun listening to the sometimes spectacular and somtimes strange songs. Afterwards we had a karaoke competition as G had brought her playstationkaraoke. And it was even more fun! So I assume not only the festival contributlors have soar throats today...

7 comments:

Bim said...

Ojojoj...
Tur att man inte var med där, ;) Då hade man blivit vräkt, hihihi... Hade nog inte ens platsat in som amatör skulle jag tro, hihihi... eller vem vet? hm...
Må så gott... värmländskan... kramis och vila nu rösten :p
Sjöbackas blogg

Elena said...

Trodde inte det var så kul med karaoke i vardagsrummet ... men det var det. Riktigt beroendeframkallande. "En gång till", sa alla om och om igen.

Annars måste jag erkänna att jag hade smygit ned min stickning i väskan till tjejjkvällen. Men ojj vad fel jag hade... inte uppstod det några tillfällen för stickning. Det var fullt ös hela kvällen, ja, vänner slår stickning - alla gånger!!

Anonymous said...

ooo vad härligt, var ni lika suddiga som bilderna, jag stickade mej igenom låtarna, för mej har det inte nån betydelse vem som segrade, min stickning var egentligen mer spännande, en kofta i dommmmminostickning

Anonymous said...

Vad kul med bilderna! Jag får abstinens!!! Vi måste träffas och köra singstar igen, bara en gång till... :)
Kramar!

Elena said...

marianne: hehe ... nä, inte var vi väl sååå suddiga. Men vi hade väldigt roligt och gosigt!

Dominostickning har jag bara sett bilder på, men det ser väldigt tjusigt ut! Någon gång skulle jag vilja pröva på det. Lycka till med din kofta!

katarina: Jaaaa, håller med, det var ju så himla kul! Måste upprepas! Kan förstå M som somnade vid micken... ;) Kram, kram!

Gunilla said...

Javisst var det kul!?

...instämmer i att vi måste göra om det, snart.

Kram
Gunilla

Elena said...

Kanon, då blir det snart repris. Kanske hos dig nästa gång, och sen utgång - kunde kanske vara perfekt uppvärmning inför utgång?! Kraaam!

Förresten, ser att du lagt upp en blogg! Då ser jag fram emot att läsa mer om Gunillas funderingar!?!