Tuesday, September 12, 2006

Sakta, några rader åt gången...

Trodde att karpalunnelsyndromet skulle försvinna efter förlossningen men har tyvärr fortfarande känningar av det. I och med att det är hormonrelaterat lär det väl inte försvinna förrän jag slutar amma helt. Det blir ju inte bättre av allt antecknande på föreläsningarna heller. Det blir alltså mest att jag stickar några (efterlängtade) rader om dagen. För närvarande på andra pomatomussockan. Är klar med skaftet och pysslar nu med hälen. Vågar inte ta i mer ifall jag skulle provocera fram mer omfattande känslobortfall i handen. Så passande då att nya numret av ezinet [Billigt garn mm] äntligen är ute igen. I detta nummer finns nämligen intressant länk om hur man botar karpaltunnelsyndrom genom några övningar som jag definitivt tänker pröva! Vidare finns länkar om övningar så man orkar sticka mer, några rapporter som visar att stickning är bra för den mentala hälsan samt givetvis annat sticktokigt och fiffigt! Min gamla bekant Anna Lundevall (redaktör) är sig lik!

Häromdagen pekade Anthea på dataskärmen och sa "TITTA MAMMA SIDA!". Först förstod jag inte vad hon ville men insåg snabbt att det var min blogg hon syftade på. Antheas lär sig nya ord varje dag och använder dem till att bilda nya meningar på löpande band. Att få en glimt i en knappt tvåårings värld bjuder på många roliga överraskningar. En annan gång när jag matade Leonard med smakportion, vilket vi nyligen börjat med, sa Anthea omtänksamt: "GÅR BRA MAMMA MATA BEBI BROR?". Min man och jag tittade paffa på henne och varandra och insåg att vår lilletjejj precis uttalat en sexordsmening. Och visst går det bra att mata lillebror, han är jätteduktig trots att det mesta hamnar på haklappen.

Antheas största intresse just nu är "JUR". Det duger bra med "KATTEN" och "KIKI" (kanin) där vi bor men helst skulle hon vilja se kor och grisar. Grisar kanske vi kan se på någon av H4-gårdarna i stan. Men kor är det värre med. Vi försöker istället locka med bisonoxarna och älgarna på Skansen. Men hon står fast, hon vill se dessa djur som producerar hennes älskade "MKBOA" (mjölk). Så vi får väl försöka bege oss till någon bondgård. Någon som har bra tips?

2 comments:

Soili said...

Gullig tös du har,om jag inte missminner mej så ska det väl finnas kor på Skansen,fjällboskap.Dom ska finnas i närheten av sälarna vid Högloftet,hälsningar från Solna.

Elena said...

Tusen tack för tipset! Tänkte väl att Skansen borde ha dessa urtypiska svenska djur! Så, det kanske blir en Skansentur redan till helgen.