Monday, September 04, 2006

Kusin Adrian

Annars är det kul att sitta på skolbänken igen och lära sig statsvetenskapens metod och tillämpning. Många böcker är det att plöjja. Och så en hel del grupparbete. Visserligen är det nyttigt att i grupp bearbeta teorin. Men om man hamnar i lag med en trög madam kan det vara precis det motsatta. Ge mig luft. Eller ska jag byta grupp?

Moster Maja och kusin Adrian var på besök i eftermiddags. Anthea tyckte jättemycket om att leka med sin gudmor och för Leonard var det extra kul att bekanta sig närmare med jämnårige kusinen.

Leonard gillar att ligga på mage och träna ryggen medan han från nytt perspektiv ser världen. Med höljutt joller, leende och glimt i blicken han charmar föräldrarna och syster. Att ensam lattja med prylar går inte lägre att mäta med familjens gemenskap eller kittel. Skratta högt gör han ofta och om han kunde prata skulle vi höra: Lek med mig, prata med mig, kittla mig, gosa med mig, lämna mig inte ensam.

Imorgon ska maken ställa en fråga i SVTs Ufrågningen. Då vi inte har TV hoppas jag att någon vän spelar in på DVD.

No comments: