Monday, September 04, 2006

Fjärilar hemma

Min fascination över smågrodor har fått konkurrens. Inte för att mitt intresse för grodor någonsin kommer att avta. Mina keramikkärl med små grodor kommer följa mig till graven. Har redan ett halvt dussin muggar, två krukor, två skålar, en burk, en ljuslykta med små grodor på tillverkade av Helena Löwenhielm inköpta på Krukmakeri Lilla Grodan. Har även en del andra keramikkärl med smågrodor på, från Spiti.

Min dotter har inspirerat mig till att förjusas även över fjärilar (dock inte nattfjärilar). Dessa esoteriska, lekfulla, lätta och vackra väsen är så otroligt rogivande att se på. Fjärilsprylarna från Designista är som gjorda för min dotters lekrum. Hon har redan en grön fjärilskrok och det lär bli minst en till. Om vi dessutom köper lampan finns risk att den istället hamnar i mammas och pappas sovrum.

Snyggaste knit-purl loggan har Lisa/VisaLisa skapat. Olika t-shirtmodeller med detta tryck går att få tag på hos Visa Lisas Cafépress

No comments: