Saturday, April 04, 2009

Sunshine on my balcony!




Solen steker på balkongen så jag passar på att prova min nya Alhambra med nya sjalnålen ute i värmen! Den fick perfekt sjalstorlek efter blockningen. Vi har vart på maskeradkalas idag hos vännen J som precis köpt vackert nybyggt hus i Ekerö. Det får en att längta efter närheten till naturen. Det ständiga dilemmat - stan eller naturen! Om jag hade en kappsäck full med guldpengar skulle jag frossa i smycken hos Nervous system, Oblik Atelier och .silvercocoon. Men nu tror jag att jag ska sitta och lata mig i solen en stund...

Sun is shining on our balcony so I've tried my new Alhambra with the new shawl pin out in the warm! It gained the perfect shawl size after blocking. We've been on child masquerade party over at friend J who has bought a lovely house in Ekerö. It makes me long for the closeness to nature. Constantly this dilemma - city or nature. If I had a suitcase full of golden coins I would wallow over jewellery at Nervous system, Oblik Atelier and .silvercocoon. But now I think I will chill out a little in the sun ...

8 comments:

Agneta said...

Supersnygg Alhambra

Elena said...

Agneta, mmm visst är den fin! Den blommade ut mer än väntat i samband med blockningen - så jag fick den sjal jag hade hoppats på.

Linda said...

Den blev verkligen ursnygg och klär dig jättebra!!

Elena said...

Linda, jo den här sjalen tror jag kommer att komma till användning. Gillar också att den är grå, helt enkelt ett bra komplement i garderoben.

maLinka said...

Otroligt vacker blev den efter blockningen men jag tycker faktiskt att den var lika läcker oblockad med.

Elena said...

maLinka, jo, den blommade ut till en fantastisk sjal i och med blockningen. Men jag håller med, den är väldigt fin (som) oblockad (halsduk) också.

Anonymous said...

Ja, formentlig sa det er

Elena said...

Har legat i garderoben ett tag nu, men kanske skulle ta fram den och använda den. Tack.