Monday, January 14, 2008

Treatments

Penicillinkur på g. Igår var vi en sväng på NK-rean. Annars har jag mest varit hemma under de senaste dagarna. Surfat runt på etsy och hittat lite kul shoppar. Klappat på min nya snigelbrosch från La Fille du Consuls shop.

Penicillin treatment on going. Yesterday did some NK-sales. Otherwise mostly at home the last days. Surfed etsy and found some cool shops. Petted my new snail brooche from La Fille du Consul's shop.
Brilliant Retro koftprojektet går lite långsamt tycker jag. Knåpar på första ärmen. Efter koftan ska jag sticka något till Leo, har jag lovat. Kanske en Solo. Senaste veckorna har dessutom mitt nya Aura legat framme, som ett konstverk. Det ska bli en Aisilin.

Brilliant Retro cardi project is going forward a bit slowly, I think. I'm workin on the first arm. After the cardi project I've promised to knit something for Leo. Perhaps a Solo. Last weeks I've admired my new Aura, as a piece of art. It will become a Aisilin.

7 comments:

Trollmamman said...

Nu har jag på mycket kort tid sett två underbara tröjor ur den där boken.... fast det känns dyrt att våga köpa den på "så klent underlag". Vet du något mer om den? Vad den innehåller osv.

Anonymous said...

Ååååå nu blir jag avis! Aisilin är ju mitt drömprojekt!!

Elena said...

trollmamman: Kim Hargreaves är så fantastiskt duktig på stickmönster! Särskilt hennes tröjjor och koftor gillar jag. Alla mönster i Heartfelt-boken, i vilken Aisilin återfinns, går att se via den här länken: http://www.kimhargreaves.co.uk/acatalog/Heartfelt.html

cina: Å, hoppas du också unnar dig Rowans Aura, som rekommenderas till Aisilin, för det är ju såååå mjuuuuukt och gosigt. Ungefär som Rowans KidSilk Haze.

Anonymous said...

Hej vännen! Hoppas allt är bra! Kom över o fika vet jag o ta med barnen :-) /Kram! Kim http://qrious.blogg.se

Satu said...

Hej!
Vilken fin blogg du har. Snygga barn också. Jag har läst bloggen då och då. Nu tänkte jag lämna något märke...

Anna said...

Åh så vackert garn och den tröjan kommer att vara snygg på dig, eller du i den heter det kanske!

Elena said...

Kim: Jorå, det är bra med oss. Vinterinfluensorna till trots! Vi kommer gärna och fikar så snart barnen och vi är friskare - vill inte smitta ner er! Kram, kram vännen!

Solveig: Tack för komplimangerna!Blir glad av avtryck! Kikade in på din blogg, och du har gjort så mycket fint. Skålen med de bruna garnerna ser för härlig ut - som en skål fylld med fluffiga nougatkarameller. ;)

Anna: Visst är de vackra, de små mjuka ulliga skulpturerna! Känner på mig att Aisilin kan bli en favvotröjja!