Monday, March 19, 2007

Fyrfotingar och inspiration!

I helgen tog det fina vädret slut, snyft, så helgplanerna redigerades och istället för långpromenaden i solen hamnade vi hos vänner som också har småttingar. Otroligt nog innebar inte dubbelt så många småttingar dubbelt besvär, utan snarare kunde jag sjunka ned i en stor fåtölj med mitt sticke och ägna mig åt trevligt vuxensnack!
Anthea gillar att rita fyrfotingar, och de är ju så förunderligt söta. Hon är så stolt över dem, "mamma, mamma, titta här, arm arm ben ben öga öga glad mun (?!) och håååår". Här en raring från dagens ritsession.

Det mesta jag skulle kunna tänka mig att sticka hamnar i "dream-on-baby"-listan. Men för mig är också halva nöjjet att tråna efter läckra stickdesigns, som exempelvis Kelly här uppstickad av S t r i k k e r eller Ene Scarf här uppstickad av mustaa villaa eller Rowan Classic Womens framsidekofta eller Anemoi Mttens som här är uppstickade av the brown sheep. Muuuumss!!

Annars skulle jag kunna tänka mig den här sjysta påskmössan om den vore skriven i vuxenstorlek!

Yesterday we dropped over at some friends with small children about the same age as ours. I wasn't expecting to be able to spend a decent while in a deep comfortable arm chair knitting and having nice adult discussions. So the afternoon turned out pretty fantastic considering the fact that our initial plan for the day was to have a long walk in the sunshine. Now the weather has just turned bad, so bad, today it even snowed again. Indoor activites this afternoon resulted in a bunch of super cute figures with four legs drawn by Anthea, of which one that I specially liked is the one above. Other things that inspires me today is these absolutely gorgeous designs: Kelly knit by S t r i k k e r or Ene Scarf knit by mustaa villaa or Rowan Classic Women's frontpage cardi or Anemoi Mttens knit by the brown sheep. Yummyyy! By the way, I would definitely make this qute Easter hat pronto if it was patterned in adult size.

No comments: