Wednesday, February 21, 2007

Noro Silk Garden + entrelac = mums!

Har spanat och trånat efter stickprojekt i Noros garner i många år nu. Har således en hel rad stickplaner där det synnerligen vackra Noro-garner ingår. Första projektet tycks bli entrelacsjalen Lady Eleanor från boken Scarf Style i Silk Garden, ett garn som känns som ett litet konstverk i sig. Färgerna harmonierar i intensiva nyanser på sätt som endast en begåvad konstnär skulle kunna få till. Färgen jag valt är #228 och än så länge är jag i den 'gröna'-delen.
Början har varit, och är ännu, rätt knepig för mig som inte prövat sticka entrelac tidigare. Men har läst på andra stickbloggar att entrelac är väldigt kul stickning när man väl fått grepp om tekniken. Så jag ser fram emot det även om det förmodligen blir några fler repningar innan jag är på banan.

Entrelac is new to me, still challenging and a bit confusing as I haven't got to grips with the technique yet. As other bloggers seems to enjoy entrelac so much I look forward to getting going with this project. I'm in the beginning of the Lady Eleanor stole from the book Scarf Style. Also Noro (Silk Garden) is new to me and so far I find knitting with this yarn truly enjoyful. The colours are so amazingly vibrant and at the same time so well harmonized in a way that only a talented painter would be able combine.

No comments: