Sunday, June 18, 2006

Drömmar om hobbytid

Har så mycket mer inspiration numera. Sommaren gör givetvis sitt till men sedan Leo kommit har motivationen sakta kommit tilbaka och nu är den på topp! Däremot är tidskontot ständigt nära noll. Oftast får jag nöja mig med att drömma om vad jag skulle vilja sticka, här är ett axplock:

  • Har ett gäng Noro Silkgarden nystan som länge väntat på att omvandlas till en Klara Lund tröjja.Har även garn till sommarklänning i Missonistil som missat en hel del somrar!
  • Har nyligen laddat upp med garn för att sticka ett bebikit med kofta, byxa och strumpor till sonen Leo.
  • För ca femton år sedan köpte jag väldigt många nystan i Rowans jeansgarn som skulle bli två kabelmönstertröjjor. Har nu bestämt mig för att avsluta dem och riva upp det som stickats hittills. Det innebär att jag skulle kunna sticka några par bebijeans, en jeansblå tunika och förmodligen en hel del mer.
  • Skulle vilja hasta ihop en Triada scarf för smidigare amining på offentliga platser.
  • Har även fått för mig att jag vill göra mig ett par ekorrevantar, kanske de här, de här eller de här (se 'vante från Dalsland' längre ned i högerlisten)!
  • Till min dotter Anthea skulle jag vilja sticka en Babe med fina kläder till varför jag beställt boken Knitted Babes.
  • Skulle också vilja sticka en Pingu till henne. Anthea bara älskar pingviner!
  • För att inte tala om alla oavslutade projekt som ligger i omärkta påsar. Jag minns inte hälften av dem...

Vilka finingar va'?! Anthea la sig brevid lillebror i hans babygym. Då blev allt kul och mammas glada prat fick honom att smila upp framför kameran.

3 comments:

Anonymous said...

Samma här, fast utan barn. Alldeles för lite tid för allt jag vill göra och påbörja! :-) Fast noll tid har jag inte, kan skicka över ett par minuter till dig och hoppas du hinner ta fram en stickning på dem!

Elena said...

Tack, tack ... det tar jag gärna emot!

Anonymous said...

Vad fina de är!